31. 12. 2012
Na Silvestra jsem si vyjel do práce na bajku - stylová rozlučka se starým rokem, ne? :-) A při té přílezitosti vzniklo nové foto.

12. 12. 2012
V prosincovém Velu upozornil Ruda Hronza na zajímavý test tuhosti rámu, který spočívá v ráně pěstí do hlavové trubky, a to za jízdy a bez držení řídítek! No brzy to budeme muset s klukama vyzkoušet :-) A na moc pěkně udělaném serveru Trail-busters.cz jsem našel tip na technický okruh v lokalitě, která byla několik let mým bajkovým teritoriem. Až oschnou meze, podívám se mu na zoubek. Už aby bylo jaro...

19. - 21. 10. 2012
Rozloučení s letním počasím proběhlo na men only akci na Mariánské u Jaka, jemuž chata říká už oficiálně pane :-) V české kotlině inverze jako prase, ale nad ní teplota na sluníčku atakovala téměř 20 stupňů! DH víkend jsme odstartovali u Rumburaka a dali jsme si legendární sjezdovku Karásek. Pak starou jednosedačkou nahoru na Klínovec (ten rygol vpravo je sjezdová trať :-)) a dolů po trase jednoho ze závodů českého poháru MTB DH. Horní část se nám líbila, ale technická hrubota po podjetí lanovky byla na naše kola drsná až moc. Nicméně jsme ji pokořili bez ztráty kytičky, ale sešup to teda byl :-) V neděli jsme otestovali příjemnou cykloturistickou černou a cestou domů do Práglu to vzali po Krušnohorské magistrále, odkud se nám nabídl dechberoucí večerní výhled na moře zvané inverze. Potom už jen mlha, sychravo a splín...

6. 10. 2012
GoGo Race 2012: okluzní fronta 356-42, 359-44, 360-30; teplá fronta: 350-38, 345-34, 341-33; výška, tlak, teplota, rosný bod: 570-954-7,6-3,6; 2.760-725-9,9-14… No posuďte sami, lepší počasí jsme si nemohli přát :-) Navíc 33 ujetých kilometrů, 10 sebraných kontrol a tudíž 7. místo v mixech a 28. celkově z 59 přihlášených týmů také není úplně k zahození! Tolik v číslech letošní, již 4. ročník orientačního závodu dvojic na horských kolech. Díky Báře s Berťasem (tomu navíc spešl thnx za to, že dělal Bábě s dědkem tažného koně a dohnal nás k tomu krásnému výsledku :-)) a Katce s Luďou za spoluúčast a pořadatelům opět za perfektní organizaci! Fotodokumentace zde.

13. - 16. 9. 2012
Co by to bylo za bajkovou sezónu, kdybychom opomenuli navštívit Saalbach? Za ubytování nám po loňské dobré zkušenosti posloužil opět Haus Langfeld rodiny Ederových, respektive jejich největší, čtyřpokojový apartmán. A stejně jako před rokem jsme také nafasovali naše oblíbené Joker Cards (pro neznalé permice grátis).

Počasí mělo vzestupnou tendenci - od sněhové bouře na kopečkách a chcance níže v noci na pátek až po nedělní azuro. Bohužel přesně v těchto dnech byla z důvodu konání trialových závodů na bajkách, na kterých se "šlape" pravým zápěstím, uzavřena naše oblíbená Adidaska a modrá lajna v Hinterglemmu. Tak jsme hoblovali Milku a turistickou stezku na Zwölferkogelu (ještě že nás nepokutoval žádný zelený mužíček :-)) Na Milce Pinďa hodil mrchu stylově na Jačourově skoku, Pastík dal polet při plochodrážním smykování na podmáčené louce na tourist trailu a já jsem tamtéž sejmul drozda, který mi asi ve čtyřicítce vlétl do cesty a já jej trefil přední gumou. Tak tolik k (pro ptáka smrtelným) úrazům :-) Podvečerní siesta na sluníčku slibovala epesní nedělní počasí, což se beze zbytku naplnilo. Ráno jsme se vytáhli kabinkou na Schattberg, sjeli do sedla a vyšlápli a vyvedli si krutovýjezdWestgipfelhütte (2096 m.n.m.) na obídek. A pak nás čekala nově objevená hřebenová balada zvaná Hacklberg Trail, proložená koulovačkou a zakončená vracečkama, že se do nich někteří nevešli :-) Wundabááár! Pikčazzz hír.

16. - 18. 8. 2012
Letos potřetí na Singltreku a podruhé v Pohodě. Původní men only buzibanda se rozrostla o feminní elementy Báru, Elišku a Hvězdičku. V pátek jsme si na rozjetí dali Hřebenáč a Oboru a já si tento okruh konečně zmapoval svým GPS trackovadlem, takže už mám Smrk komplet. V sobotu jsme se ukájeli na rozšířené klasice v kompletním složení 11 figur a musím znovu potvrdit, že tenhle trail prostě růluje! V neděli nás opustil Filip a Jak s Eliškou a sabákou si střihli pěší výšlap na Smrk. My ostatní bajkováníchtiví jsme si vyrazili přes hranici a odměnili se výjezdem kabinkou na Stóg Izerski. Na kopci boží výhled na polské nížiny a stylová horská bouda, kde jsme mohli oběd zacvakat v naší tvrdé měně CZK :-) Pak místy nesjízdnou hřebenovkou na Smrk, kde jsme se potkali s pěšákama, prozkoumat drsný sjezd po jedné z turistických zelených (už si nevybavím, která to byla, ale Báře zůstane dlouho vrytá nejen do paměti :-)) a tradá domů. Bolo to bardzo fajne! Tak zase za rok... Fotazzz hír!

10. - 13. 8. 2012
Pozemšťané, zdraví vás mimozemšťané Kang a Kodos :-) Dali jsme si s Bárou prodloužený víkend na chatě v Mnichovicích a při té příležitosti jsem jí protáhl svým nejoblíbenějším okruhem přes Hlásku a Ondřejov. Dole u řeky na plovárně jedenáctistupňový kozlík a na hvězdárně boží klid a "osvícená" romantika...

8. 8. 2012
Felt stále dělá výborná kolesa, jak dokládá test modelu Compulsion Comp v Cykloservisu č. 13. Zkrátka kdo umí, umí :-)

20. - 22. 7. 2012
Cyklistický víkend s novomanžely Svobodovými a Pastrnkovými u Jaka na chatě na Mariánské. Jelikož je to především zima, kdy tam jezdíme, byl jsem tam vůbec poprvé. Nicméně lanovkou jsme se stejně vyvezli, léto neléto - kdo má na ten Klínovec šlapat? :-)

Na závěr 2x off-topic: adrenalinový pojezd po jihozápadním hřebenu Roche De Mio (2739 m.) ve francouzských Alpách a jeden úchyl-předjížděč :-)

6. - 9. 7. 2012
Po měsíci jsem se vrátil na Singltrek pod Smrkem, ovšem tentokrát s BárouLuďa family. Navíc jsme chytře zvolili jako výchozí bod Nové Město pod Smrkem aka Cikánov (pravda, pro rodiny s dětmi to asi není ideál :-)), konkrétně penzion Pohoda. Na všechny singltrekové okruhy je to cca stejně daleko, resp. v porovnání s Bártlovou boudou blízko, a navíc v penziku mají hadici na mytí kol a točí Svijany :-) Projeli jsme všechny singly, ale favoritem našich srdcí zůstává klasika s rozšířením o Rapický okruh a černou trasu Okolo Měděnce - tedy až na úsek zvaný Asfaltová agónie (vysvětlovat snad netřeba, název je dost výstižný :-)) Hřebenáč s Oborou se mi jevily nejnudnější - je to taková šlapavá skororovina. Polská část nám přišla docela náročná (hodně stoupání, nebo spíš z předchozích dnů vyšťavené nožky :-)), ale sjezd na Zajeczniku a druhá půlka černé se mi líbily. Jen to značení by měli soudruzi Polačiska zlepšit... Snad to zmáknou do naší srpnové "men only" :-) inspekční cesty, ale to už pojedu po paměti. Pics.

17. 6. 2012
Přesně dnes slavíme s Feltem výročí seznámení - už 4 roky na něm drze a hrubě rajtuju a on statečně drží :-) Je to prostě drahouš! Jedna vzpomínka, jak mu to tehdy slušelo (kromě sedla komplet sériové osazení!). A jelikož zde se pod odkazem "My Bike" po celou tu dlouhou dobu prsil Sfinx (částečně z mé lenosti a druhak pro tu vymazlenou prezentaci od Lubuny), rozhodl jsem se tuto křivdu napravit. A proto hip hip houray, ať žije Felt Compulsion 2!

9. - 11. 6. 2012
V sobotu jsme si s Berťasem, Filipem, Pastíkem a Pinďou dali prověřenou trasu z Uhnoště do Srbska. Počásko nám přálo, navštívili jsme strýčka Skrblíka a přetrpěli krutou stojku z Loděnice do Solvayových lomů, kde se jako každý rok touto dobou konala zajímavá akce Rotující setrvačníky. A nesmím zapomenout zmínit následný božský sjezd po zelené do Hostimi.

Neděli a pondělí jsem strávil s Bárou, jak jinak než na kole :-) V neděli nás z Kolovrat do Mnichovic provázel po celou dobu déšť a v Mnichovické krčmě jsme každý strávil pěknou chvíli u umyvadla při smývání bahna z celého těla. V pondělí se počasí umoudřilo a my jsme si mohli střihnout okruh ze Zbraslavi. Na červené z Baní jsem si zavzpomínal na léta, kdy mým revírem byl jih Prahy, ale to nejlepší nás čekalo po obídku v Jílovišti. Zelenou do Všenor jsem jel vůbec poprvé a byl to slušný hardcore. Klobouk dolů před Bárou, techniku má na slušnou. Uzavřeli jsme dohodu - já ji potrénuju v downhillech a ona mne v uphillech :-)

31. 5. - 4. 6. 2012
Toužebně očekávaný prodloužený víkend na Singltreku pod Smrkem nám bohužel trochu pokazilo chladné a deštivé počasí, ale jelikož jsme byli nadržení, něco jsme tam přeci jen najezdili. Nejčastěji jsme rajtovali na původním okruhu, neb z naší romantické dači nás pokaždé čekal úvodní 2km výšlap k Hubertce, odkud bylo na nové singly nad Novým městem či v Polsku dost daleko. Ale za hranice jsme se díky Rapickému okruhu nakonec přeci jen podívali :-)

Konečně (při mé třetí návštěvě Singltreku) jsme také zastihli otevřený "nomen omen" Obří sud a podívali jsme se do nového Singltrek centra v Novém městě, kde jsme zamachrovali na překážkách :-) A hádejte, jak vznikla hláška hodit to na Jačoura. Ano, Jaček opět předvedl výstavní mrchu, ovšem tentokrát se naštěstí obešla bez asistence lékařů a odnesla to jen naražená žebírka. Incident se odehrál v sobotu na černém trailu Okolo Měděnce, který je sice technický, ale ani jedna z přítomných dam na něm neměla větší problém. Jako jeho nejzábavnější část jsem vyhodnotil předposlední úsek zvaný Silbergründel, kterým jsme v neděli začali a poté navázali na červenou klasiku. Řičel jsem blahem, protože to bylo od Libverdského mostu až k nástupnímu místu U Kyselky po rovince či z kopce.

Bylo to krásné, vypili jsme mnoho Konrádů a už se těšíme na další návštěvu! Pikčaz hír.

27. 4. - 1. 5. 2012
Prodloužený čarodějný víkend ve Stráni. V pondělním hicu jsme se s Pastíkem, Filipem a Vítkem vydali přes Olešku do Kámene, kde jsme uznale zhodnotili místní "bikepark". Lokálové se stále činí a skočkotrail se zdárně rozrůstá. Musíme tam letos, ideálně před již obligátním výjezdem do Saalbachu, vyrazit potrénovat :-)

22. 4. 2012
Vikouš dorazil vlakem do Mnichovic a střihli jsme si výživný okruh přes Zlenice a Ondřejov. Krutý výšlap od Sázavy na ondřejovskou hvězdárnu nás odměnil božským výhledem a následně parádním technickým sjezdem z Vlčího halíře zpět do Mnichovic. Až budu na chatě, zkusím ho lopatou a hráběma trošku zkultivovat a vylepšit.

23. - 25. 3. 2012
Víkend ve Stráni na houbách :-)))

17. 3. 2012
V sobotu v poledne mne vyzvedl Berťas a vydali jsme se městskou enduro trasou na sraz s naší MTB crew. Místo bandy po zimě pořádně nadržených kumpánů na nás na Kulaťáku čekal jen Vikouš, a ten tam ještě navíc přes půl hodiny ladil řazení - není nad pečlivou předsezónní přípavu a několik (hodně) let něměněná lanka a bovdeny :-) Výšlap na Babu, počásko jako v létě, na hlavních trasách lidí jako sra*ek, solidní bajking, první opilost na zahrádce na Jenerálce a noční návraz domů - toť stručné summary.

únor 2012
Po čtyřech sezónách hustokrutého bajkování :-) jsem šoupnul Felta do nově objeveného servisu Bikemarast na zaslouženou výměnu ložisek (thnx to Mára za perfektní práci). Věřte nebo ne, měl jich ve svých útrobách šestnáct! Nemile mne ale překvapil zlomený čep Equilinku, jelikož stejný defekt jsem řešil už v létě 2010. Nicméně to přičítám jezdeckým chybám a nízkému tlaku tlumiče v náročném terénu. Letos tedy musím více foukat a lépe kočírovat :-)

7. 1. 2012
Zataženo, odpoledne chcanec, teplota lehce nad nulou a nárazový vítr až 70 km/hod. Zkrátka ideální předpověď pro novoroční vyjížďku :-) Sám bych se na to byl vybodnul, ale drsňáci z NS se rozhodli, že pojedou za každého počasí, tak jsem je v tom nemohl nechat. 38 kiláků, objevení nového trailu (červená značka pod Vokovicemi), plíce v jednom ohni a zakyselené nohy - toť výsledné resumé výletu. Ale doma v teple pod dekou jsem byl nakonec rád, že jsem vyrazil. Koukněte taky na reportfotazzz od Lubuny.